menu

Etappe 3

Dalfsen - Het Boskamp: 9,1 km

Toelichting

Vanaf de parkeerplaats voor het station van Dalfsen, het spoor over en direct naar links. Na honderd meter scherp naar rechts het smalle bospad in. Bij het kruispunt van bospaden scherp naar links en direct naar rechts het bos uit over het smalle pad over de velden. Aan het eind bij een landweg naar links en bij de verharde weg aangekomen naar rechts. Ruim 100 meter voorbij de boerderij aan de linkerzijde vlak voor een waterloop naar rechts via een hekje naar een smal pad. Aangekomen bij de brede zandweg naar links en na 150 meter naar rechts het smalle bospad in. Aan het eind naar rechts waar even verderop een houten bankje is geplaatst met een prachtig uitzicht. Hier naar links en het pad vervolgen tot 5 meter voor de Heinoseweg. Hier naar rechts, 50 meter struinen over het grasland, daarna naar links de weg oversteken. Via een geïmproviseerd paadje tussen de sloot aan linkerzijde en de slotgracht aan rechterzijde na 70 meter naar rechts over de gracht en aan de andere zijde weer terug. In de slottuin (Engelse Werk) slingerend de de paden vervolgen tot aan het andere eind. Daar linksaf langs een andere slotgracht die leidt naar Huize Den Aalshorst. Daar aangekomen naar links via de bomenlaan naar de Heinoseweg. Links oversteken en parallel aan deze weg via het pad de weg vervolgen tot aan de landweg naar links. Deze weg volgen tot waar het akkerveld aan rechterzijde stopt; daar via een smal paadje naar rechts. Bij een kruising met een landweg rechtdoor naar het volgende bos. Het pad gaat na twintig meter naar rechts en wordt heel smal. Al slingerend wordt weer de Heinoseweg bereikt. Deze oversteken en de weg vervolgen via de Slennebroekerweg. Na een tijdje de weg verlaten en parallel over het fietspad verder tot dit zich weer bij de weg voegt. Bij de kruising met de Blauwedijk rechtdoor en na 50 meter naar links het bopad in. Aan het eind bij de brede zandweg rechtdoor. Even later naar links en bij de parkeerplaats van De Witte Gans naar rechts. Eventueel gebruik van het terras maken. Oversteken en linksaf via de Bosrandweg naar de Zandwijkallee en daar linksaf. Na 300 meter zandweg naar rechts en naar 200 meter bospad naar links. Een paar meter voorbij het bospad aan rechterzijde, dat schuin terugloopt, linksaf via een smal paadje over de kleine heuvel. Bij de weilanden naar rechts en na 200 meter weer naar rechts. Over de landweg achter de boshuizen verder en over een kleine heuvelrug naar de Sterrebosweg. Naar rechts en direct weer naar links aan de overzijde het bos in. Na 150 meter naar rechts en na 300 meter weer naar rechts. Dit pad eindigt bij de Sterrebosweg. Aan de overzijde is een terras van horecagelegenheid Het Boskamp. Aan de rechterzijde is de parkeerplaats, en tevens eindpunt van de wandeling.

Klik voor de deelkaarten op de links onder de afbeeldingen!